تیم هندبال نوجوانان کشورمان مقایل کویت تن به شکست داد اما به دلیل تفاضل گل بهتر در بازی رو در رو به عنوان تیم دوم گروه D راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

صعود تیم‌ هندبال نوجوانان ایران به یک چهارم نهایی قهرمانی آسیا

تیم هندبال نوجوانان ایران در سومین، آخرین و مهمترین بازی خود در مرحله مقدماتی دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا از ساعتی پیش مقابل کویت به میدان رفت و در حالی که در اکثر لحظات این بازی از حریف سرشناس و قدرتمند خود پیش بود اما در دقایق پایانی تنها بخاطر یک گل کمتر و با قضاوت‌های بحث برانگیز داوری با نتیجه ۲۴ - ۲۵ نتیجه را به کویت واگذار کرد.

با این حال با کسب ۳ امتیاز و بخاطر تفاضل گل بهتر از چین تایپه در بازی رو در رو با کویت به مرحله یک چهارم نهایی و هشت تیم برتر آسیا صعود کرد.

نوجوانان کشورمان در نخستین بازی خود در مرحله مقدماتی این دوره برابر چین پیروز شد اما مقابل چین تایپه به تساوی رضایت دادند و برابر کویت شکست خوردند تا با ۳ امتیاز به عنوان تیم دوم گروه به یک چهارم نهایی صعود کنند.

کویت نیز با ۳ برد و ۶ امتیاز به عنوان صدرنشین راهی دور یک چهارم نهایی شد.

پیش از این دیدار چین و چین تایپه به مصاف هم رفتند که چین تایپه توانست ۳۲ - ۳۴ چین را شکست دهد و مجموع امتیازات خود را به ۳ برساند. چین تایپه نیز به عنوان تیم سوم و چین به عنوان تیم چهارم گروه D راهی پرزیدنت کاپ شدند.

امشب مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات به پایان می‌رسد و تیم‌های اول و دوم هر گروه راهی مرحله یک چهارم نهایی می‌شوند. مرحله یک چهارم نهایی از روز ۱۷ شهریور آغاز می‌شود.

در این مرحله و در گروه اول مرحله یک چهارم نهایی تیم اول گروه A با تیم دوم گروه B، تیم اول گروه C و تیم دوم گروه D همگروه می‌شود. همچنین در گروه دوم این مرحله تیم دوم گروه A با تیم اول گروه B، تیم دوم گروه C و تیم اول گروه D همگروه می‌شود.

گروه سوم پرزیدنت کاپ برای قرارگرفتن در رده‌های نهم تا سیزدهم نیز متشکل از تیم‌های سوم گروه‌های A، B، C، D و تیم چهارم گروه D است.

دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان پسر آسیا از ۱۳ تا ۲۴ شهریور ماه به میزبانی اردن برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.